חסר רכיב

בן ציון הורביץ (1985-1900)

בן ציון נולד ב- 5.5.1900, ו' אייר תר"ס, נפטר ב - 17.4.1985, כ"ז בניסן תשמ"ה.

כיהן כראש המועצה בשנים , 1950-1946, כיהן כראש עיר בשנים 1955-1950

בן-ציון, בנם של בצלאל (בעל בית מרקחת) ואיטה הורביץ, נולד ב- ו' אייר תר"ס (5.5.1900) ברסבה שברוסיה. האב הושפע ותמך במפלגת הקדטים - חברי מפלגת הדמוקרטיה החוקתית שבראשה עמד מיליקוב , וחינוכו של בן-ציון הושפע מכך. כילד קטן למד בן-ציון בחדר, אך בכך הסתיים חינוכו העברי. בתיכון למד בגימנסיה רוסית, מאחר שהאב רצה שבנו ילמד רפואה, אולם בן ציון המשיך את לימודיו בבית הספר הגבוה להנדסה ביקטריניסלב. בתקופה זו נפגש עם מספר תלמידים מהגימנסיה של כגן, שעברה מווילנה. אלה ניסו לצרף אותו לחוג צעירים שבראשו עמד אברהם שלונסקי. בן ציון שנטה לקומוניזם התנגד לדעות הציונים. הדיונים והוויכוחים ביניהם התגברו, ורק לאחר שידולים של אחד החברים הסכים בן ציון לבקר במועדון הציוני במספר הרצאות. לא עבר זמן ובן ציון התלהב מהרעיון הציוני, והפך פעיל בהסתדרות "צעירי ציון". כשחזר לביתו בבוגוסלב עשה נפשות לדעותיו החדשות בקרב חבריו. כאשר התארגנה במקום קבוצת "החלוץ"-תנועה ציונית עולמית של צעירים יהודים שהתארגנו במטרה לעלות לישראל, הצטרף אליה ומאוחר יותר אף עמד בראשה.

בשנת 1920 עזב את עיר הולדתו עם קבוצה של 25 איש בדרכם לעלות לארץ. הדבר לא היה קל, והנסיעה ערכה קרוב לשנתיים. רק בשנת 1922 הצליחו לחצות את הגבול ולעלות לארץ.

בן ציון התיישב במושבה רחובות. עם בואו ארצה החל בפעילות ציבורית. בימים עבד כפועל שכיר בכרמים ובפרדסים ברחובות, ואת שעות הערב הקדיש לענייני ציבור-הפועלים במושבה. מאוחר יותר הוא ניהל את לשכת העבודה, הקים את ארגון פועלי-הבניין, את המשרד הקבלני לבניין ואת המשרד הקבלני לחקלאות (חק"ל).

לתקופה מסוימת שימש בן ציון הורביץ כמזכיר מועצת הפועלים ברחובות, ובשנת 1934 נבחר כחבר מועצה מטעם רשימת ההסתדרות. הוא שימש כסגן ראש המועצה ומ"מ מקומו. בשנת 1946 נבחר לראשות המועצה המקומית, ובתפקיד זה כיהן עד שנת 1950. בשנה זו הוכרזה רחובות כעיר, ובן ציון כיהן כראש העיר בשנים 1955-1950 (ההחלטה הרשמית על הפיכתו לראש עיר ע"י מועצת העיר היתה ב - 1951).

בן ציון הורביץ

מפעילותו: התקנת ביוב מרכזי, נטיעת "גן המייסדים", רכישת בניין למשרדי העירייה (ברחוב גלוסקין) והרחבת רשת החינוך העירוני.

בן ציון היה גאה שבכל זמן שירותו, למעלה מ-12 שנים, לא הייתה בעירייה אף לא שביתה אחת.

בן ציון היה בין מקימי "העמותה למען הקשיש" ברחובות.

ילדיו: בת- אופירה ובן- זוהר.
חסר רכיב