חסר רכיב

משפחת קלר

אברהם קלר, נולד בצפת (1870) נפטר בשנת 1941
שיינדל קלר (לבית אייזנברג)  נולדה ברוסיה (1877)  נפטרה בשנת 1941

צאצאים: אהרון, שושנה, חיים

אברהם קלר בן חנה ומרדכי, נולד בשנת 1870 בצפת. לימים חלק ממשפחתו הענפה עברו לראש פינה, ואילו אברהם יחד עם אחיו יעקב ואחותו לאה עברו לירושלים. אברהם עסק בגילוף עץ, ציור ופיסול. הוא נשא לאישה את שיינדל ממשפחת אייזנברג, בת המושבה רחובות.

הם הקימו משפחה בירושלים, שם נולדו שלושת ילדיהם: אהרון, שושנה וחיים. בשנת 1910 עברו לגור ברחובות, ברחוב עזרא, ליד משפחת רעייתו.

אברהם רצה לרכוש חלקת אדמה ולנטוע פרדס, ועל מנת להרוויח כסף למטרה זו נסע לניו יורק לארבע שנים בהשאירו את משפחתו ברחובות. לאחר ארבע שנות עבודה בבית חרושת כמעצב מוטות ברזל חזר ארצה ורכש 40 דונם באיזור שבין רחובות לנס ציונה. בשטח זה נטע עצי הדרים וחזר לניו יורק יחד עם אחיו יעקב (שנשאר בארה"ב והקים שם משפחה) להרוויח את הכסף החסר. כעבור ארבע שנים נוספות חזר למשפחתו.

אברהם נפטר בשנת 1941 בגיל 71, לאחר מחלת ריאות כרונית.

הצאצאים:
אהרון קלר נולד בירושלים בשנת 1896, ולמד בבית הספר לבנים למל. היה איש עבודה ופרדסן כל חייו. היה יוצא לעבוד בפרדסו השכם בבוקר וחוזר עם רדת החשכה. בחצר המשק גידל לסירוגין בוטנים ותות שדה – כל גידול בעונתו. בירכתי החצר הקים לול תרנגולות לצרכי הבית.
נשא לאישה את סוניה, שעלתה מפולין בשנת 1923, אישה חולנית שנפטרה מאסטמה בגיל 38.
נולדו להם שני ילדים: דבורה ומיכאל.
אהרון נישא בשנית לפרידה לנדאו.
הוא התגורר ברחובות עד יום מותו בשנת 1976.

חיים קלר נולד בירושלים בשנת 1900, ולמד בבית הספר לבנים למל. נשא לאישה את מלכה ונולדו להם: רות שרה, נעמי.
הוא ניהל פרדס בן 500 דונם ליד עיינות, שהיה שייך ליהודי תל אביבי. בזמן המנדט הבריטי, בעתות עוצר היה חוזר לביתו דרך הפרדסים על מנת לא להתגלות. בעת המאורעות שמר בחורף בגבתון.
היה מעורה בחיי המושבה: השתתף בתזמורת מכבי האש, היה גבאי בבית הכנסת הגדול , היה פעיל בבני ברית ועוד.
ב-1948 המצרים הפציצו מספר פעמים את המושבה רחובות, ובאחת ההפצצות נהרג אדם אחד ואף לחצר של חיים נפלה פצצה. למזלם היו בני המשפחה במקלט ולא נפצעו. נגרם נזק לרכוש.
אף הוא התגורר ברחובות עד יום מותו בשנת 1972.

שושנה קלר נולדה בירושלים ולמדה בבית הספר על שם אווילנה דה רוטשילד. היא נישאה למאיר, סוחר תל-אביבי, והתגוררה בתל-אביב. נולדו להם 3 בנים: מוטי, גדעון וגדליהו.
חסר רכיב