חסר רכיב

אבנר פרליס- ראיון אישי [כדורגל ברחובות]

ראיון שקיימו משה אידלמן ואריה פלד עם אבנר פרליס במסגרת מיזם ראיונות עם כדורגלנים רחובותיים:

רקע כללי:
נולד ברחובות בבית היולדות ברח' בנימין בתאריך 13.2.1946.
היה בגן ילדים אצל עמליה ולילי דוייטש, ברחוב ה' באייר.
למד בביה"ס בית חינוך לילדי העובדים, לימים ביה"ס ממלכתי ב' (כיום בית ספר בן צבי), בכיתות א' –ח'. המורים היו: יהודית כץ, עמי גיא כנען, מחנך ומורה לגאוגרפיה ולהיסטוריה, יצחק לוי, תנ"ך והיסטוריה, אנטולי מורה לאנגלית, חיים גינץ ספורט, דב הכרבי מורה לחקלאות, אליעזר בורוצקי מורה לנגרות, שלמה גרופינקל לימד דקדוק ועברית, ספרות ותנ"ך והיה גם מחנך.

בכיתה ט' למד בגימנסיה ברחובות (תמ"ר), אך עזב כי רצה ללמוד חקלאות, ועבר לבית ספר כנות, ביה"ס חקלאי. שם למד 4 שנים עד הסיום וקיבל תעודת בגרות, היו לו ציונים גבוהים.
בכנות הקים קבוצת כדורגל ששיחקה באזור בשם מכבי, הילדים בסוף הגיעו למכבי רחובות.

התגייס בתאריך 22.7.1965. קיבל ברכה מיוחדת בהר ציון, ומי שדאג לברכה הייתה אמו.
היה בקורס טייס, אך הודיע שלא יכול ללמוד יותר ופרש מהקורס. הוא גויס לחיל המודיעין, ואליק שהיה מנהל הפועל פתח תקווה, לקח אותו תחת חסותו וסידר לו פעם בשנה חודש ימים בזמן השירות לקטיף שקדים ובציר ענבים.
שירת 3 שנים מלאות, עם הסיום קיבל 900 לירות.

עם השחרור, כשהיה בן 22,  מילא שלושה תפקידים: מזכיר הוועדה החקלאית ברחובות, הסתדרות הוועד החקלאי והסתדרות החקלאים, וכן אחראי על כל השטחים החקלאים ברחובות והשמירה עליהם.

היה חקלאי עד שנת 1990, ועבד בפרדסים ובכרמים. עיבד שטחים ופרדסים ברחבי הארץ, אותם גילו משפחת הילל. אבנר ניהל את החברות שלהם גם בשיווק פרי הדר ועיבוד פרדסים.

אבנר פעל בהתאחדות האיכרים הארצית, בדור ההמשך במפלגה הליברלית. בגיל 27 נכנס למועצת העיר רחובות, והיה שם 4 קדנציות, כאשר ראש העירייה היה שמואל רכטמן. בקדנציה השלישית היה סגן ראש העיר של יחזקאל הרמלך.

בשנת 1988 היה נציג של התאחדות האיכרים אל שר האוצר משה ניסים.

בצומת שורש נכנס באבנר רכב מהצד ופגע בו קשה מאוד. באותו זמן הייתה שביתה של מגן דוד אדום וכדי לחלץ אותו, היו חייבים לנסר מספר חלקים באוטו. המחלצים היו משטרת ישראל, שהביאה אותו לביה"ח שערי צדק. אבנר היה במצב אנוש, לקחו ימים רבים עד שחזר להכר. הוא התעורר בפעם הראשונה לאחר התאונה, דיבר ושאל משהו, הרופאים התפעלו כשאר הרים את הראש וראה את בית וגן בירושלים, ואז קראו לרופא ואבנר דיבר על בית"ר ירושלים דברים נכונים, ודווקא הרופא שטיפל בו היה שחקן בשם ראול גילר.
היה שלושה חודשים של התאוששות בגבס, ישב בכיסא גלגלים, לאחר מכן חזר לאיתנו, קיבל טלפון מהרב קרעטשניף וכל ליל חמישי נפגש איתו. אבנר סיפר לרב שהוזמן למצודת זאב כי ראש הממשלה יצחק שמיר רצה לדבר אתו. בפגישה זו הודיע לו שהוא מועמד הליכוד לרשות עיריית רחובות.
אבנר התמודד בשנת 1989 לרשות העיר רחובות, אבל מי שנבחר היה מיש לפידות.

ספורט וכדורגל
אבנר היה פעיל במכבי רחובות וגם שיחק בקבוצה. לאור זאת, יחזקאל הרמלך ביקש שיצטרף למנהלי הקבוצה ויטפל בקבוצה. דוגמה אחת לפעילותו בקבוצה היא הוצאת הקבוצות למשחקים בחו"ל. בפעם הראשונה שאבנר הוציא קבוצה לחו"ל (שבה היה הגזבר גולדשטרים ושמואל רכטמן), הקבוצה יצאה לחו"ל לחודש, אך אבנר לא יצא בגלל העבודה.

מידע על הקבוצה בתקופתו של אבנר:
חברי הנהלת מכבי רחובות כדורגל: יו"ר לזרוביץ, גזבר- בנקר, נחמן קמינסקי- מזכיר, אמנון יעקובוביץ היה חבר הנהלה, וילי ארדן שהיה נהג משאית, איתמר בריל, שפירא מנחם היה גזבר וחבר ועד האגודה, והיו"ר מכבי רחובות כולה היה שלמה דניאלי, חבר נוסף זאב אייזנר ז"ל ושפרלינג ז"ל.
יוסי בכר היה חבר בהנהלת הקבוצה וגם יוסי טרייסטר בהנהלה המאוחדת של מכבי שעריים ומכבי רחובות.
מטעם שעריים היו לחמן ווילי ארדן. זכריה חתוקה היה בוועד של הקבוצה המאוחדת של רחובות- שעריים, יחזקאל הרמלך היה יו"ר מחלקת הכדורגל, אביו של גיגי כהן -הריש (השם האמיתי שלו אהרון כהן ז"ל).

עמיקם מלצ'ין היה בהנהלת מכבי רחובות, יו"ר מחלקת הכדורגל ונציג מרכז מכבי בהתאחדות לכדורגל וסגן יו"ר ההתאחדות.

דמויות ידועות וחשובות במגרש הכדורגל של מכבי: יוסי פריגוז'ין, לובה, קטלן יוסף, סנדו מהקיוסק, עמירה לוי עם החמור והעגלה, אדמוני השתיין.

קבוצות כדורגל ששיחקו ברחובות:
מכבי רחובות נוסדה בשנת 1912.
הפועל רחובות נוסדה בשנת 1930.
הפועל מרמורק נוסדה בשנת 1949
מכבי שעריים נוסדה בשנת 1950.

היו קבוצות נוספות: הפועל שעריים, מכבי מרמורק, מכבי יהודה רחובות, מכבי מוטי רחובות, מכבי חיים רחובות, הפועל זרנוגה שהפכה להפכה לאגודת ספורט זרנוגה והתאחדה עם מכבי רחובות, להם היה שחקן מעולה ושמו צמח נריאן, מכבי כפר גבירול, בית"ר רחובות.

סיפורים על הקבוצה מתקופתו של אבנר:
* באוקטובר 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים, וגויסו שחקני הכדורגל של מכבי רחובות. בעונה זו ירדה מכבי רחובות לליגה ג', ובעונה השנייה אימן אריה פלד (פליישמן),  והקבוצה איבדה ברצח מתועב את מוטי קינד ז"ל וחזרה לליגה ב'.

* היה אדם בשם קצ'קה, ששימש כסבל והיה אוהד מס' 1 של מכבי רחובות, היה גם סדרן במכבי רחובות. אוהדים "שרופים" נוספים היו האחים הרמלן, שהגיעו גם למשחקים וגם לאימונים.

* בוסי, סחה ובוסתאי היה מלך שעריים, מאוד אלים ושלט ביד רמה בכל אחד שרצה ושיחק במכבי שעריים.

*דובל'ה מות גורודסקי היה אוהד שרוף של מכבי רחובות. גם אחיו יוסי היה אוהד יחד עם כל המשפחה, אהבו את מכבי רחובות.

* היה סדרן בשם בויים במכבי רחובות וגם היה קוסם.

* משחק ליגה בין מכבי רחובות להפועל אופקים. שם השופט היה יולזרי, במחצית הייתה התוצאה 1:0 למכבי רחובות, במחצית השנייה עמד בשער אבנר פלריס, המשחק הסתיים 6:0 למכבי רחובות, הבקיעו השחקנים סמי- 4 שערים, דוב פפוש-שער אחד, ואמנון פרג'ון שער אחד. המאמן היה עמנואל גלילי.

* בטקס מול הוותיקים אוישין ז"ל קטף מהגדר פרחים קוצניים בצבע סגול והעניק אותם לדני נוטמן.



חסר רכיב