חסר רכיב

דליה נוטמן (1934-)

דליה נוטמן, נולדה ב- 1934 במזכרת בתיה. בת למשפחת מלר, ממייסדי מושבה זו. אימה שושנה מלר, ילידת מזכרת בתיה, אביה שמעון קוורטלר הגיע מאוקראינה ב- 1923 לארץ כחלוץ צעיר בגיל 20. האב למד את מקצוע הנגרות וניהל את נגרייתו לענף הבניין בפינת הרחובות עזרא - מנוחה ונחלה ברחובות. לאחר שדליה סיימה את בית הספר היסודי במזכרת בתיה, המשיכה את לימודיה בבי"ס החקלאי מקווה ישראל. אחרי שנה עברה ללמוד בתיכון ת.מ.ר ברחובות. התגייסה לצבא ושירתה בחיל השריון בצוות הווי ובידור. היא הכירה את רענן נוטמן, בן למשפחת מייסדים ברחובות. בשנת 1954 נישאו והקימו משפחה: חובב ז"ל הבן הבכור (1956 – 2016), נטע (1960), ורד (1969) ודוד (1973).

דליה ניהלה גן ילדים בחצר ביתה ברחובות עד 1972. אח"כ התקבלה לעבודה בעיריית רחובות וניהלה את אירועי התרבות בעיר. במהלך שנות עבודתה בעירייה דליה ליוותה משלחות רבות של בני נוער מרחובות בנסיעתם לחו"ל: לאירופה, לדרום אפריקה, לארצות הברית של אמריקה ועוד. דליה לקחה חלק בשיקום השכונות בעיר, ביניהן שכונת קריית משה. תקופה מסוימת דליה שימשה גם כמזכירת ישיבות המועצה ורשמה את הפרטיכלים של דיוניה.

בגיל מבוגר יחסית החלה דליה ללמוד לצייר וגילתה את אהבתה וכישרונה לאמנות הציור. בין מוריה היו האמנית רחל שביט, אליהו גת ויאיר גרבוז. דליה הציגה את עבודותיה בתערוכות קבוצתיות. ביניהן, האחת בבית ציוני אמריקה בפברואר 1968 , והשנייה, כעבור שנה, בתערוכה ארצית לציירים חובבים שהתקיימה באותו מקום.
דליה, בעלת חוש מפותח לאסתטיקה ויצירתית. למדה פיסול, ארגה שטיחים אמנותיים, וממשיכה לצייר. דליה מחלקת את זמנה בין מגוון עיסוקיה לבין עיסוקיה המשפחתיים כסבתא ל- 15 נכדים ול-4 נינים.

את תחנת הרכבת של רחובות, דליה ציירה ב- 1968 (שמן על בד) כשיצאה לשטח עם חבריה לקבוצת החוג לציור.

חקר וכתב - צביקה תדמור
חסר רכיב