חסר רכיב

משפחת קמינסקי

חיים קמינסקי (1882) נולד בעיירה סטביסק, פולין, עלה לארץ ב - 1906, שנת פטירה - לא ידועה
אלקה וילסקי-קמינסקי מקום לידה – לא ידוע, עלתה לארץ ב - 1906, שנת פטירה - לא ידועה

צאצאים: בלהה (נישאה לנחמיה וולנשטיין), ציפורה (נישאה למרדכי חייט, שנפטר ב - 1933, וב- 1935 נישאה לאליעזר גרוס), מרים (נישאה לאהרון הלברג), שלמה (נישא למרים) ועליזה (נישאה לשמעון גלבוע -גולדברג). 

חיים ואלקה קמינסקי עלו לארץ ב-1906 והשתקעו בירושלים. בשנת 1916 באו לרחובות, שאליה נשלח חיים מירושלים לשמש כמורה בתלמוד תורה.

ב-1921 ייסד עם הרב מאיר מזרחי את ביה"ס תלמוד תורה "מוריה" בשכונת שעריים ברחובות. ביה"ס נפתח בשנת 1922, וחיים קמינסקי היה מנהלו במשך כארבעים שנה.
וכך סיפר חיים קמינסקי:
" מצאתי את ילדי שעריים יושבים על הרצפה בחצי גורן עגולה, בצריף רעוע, לומדים תורה ותפילין בניגון המסורתי שלהם. ה"מורי" ישב גם הוא ביניהם והסתייע באמצעי משמעת כמנהג תימן מקדמת קדמתה".

אנשי שעריים התנו תנאי, שביה"ס יקדיש שעות מיוחדות לתפילה וללימוד הטעמים לפי מסורת אבותיהם בתימן ובמבטא המקובל ביניהם.
ביה"ס נפתח תחילה עם 30 תלמידים, וקיבל תרומה דלה של כמה שולחנות כתיבה מבית הספר העממי. תכנית הלימודים כללה: תורה, תרגום אונקלוס ו"תפסיר" – פירוש התורה בערבית על ידי ר' סעדיה גאון.
בעזרת הרב קוק הושג סכום כסף מנדבנים שונים והוקם בניין נאה במגרש ציבורי של המושבה, שנחנך בשנת 1927, ובמהרה בית הספר התמלא בתלמידים עד אפס מקום.

כמנהל ביה"ס פעל חיים קמינסקי רבות למען רווחת תלמידים מיעוטי יכולת, כדי לאפשר להם לסיים את חוק לימודיהם בשמונה מחלקות ביה"ס.
עם קום המדינה, נחלץ ביה"ס למשימת קיבוץ הגלויות, שהייתה אחת המשימות החשובות ביותר באותה עת.

חיים קמינסקי כיהן כשופט בבית הדין העירוני ושימש שנים רבות כחבר הנהלת ה"קרן הקיימת" ברחובות.

הוענק לו התואר "יקיר רחובות".
חסר רכיב