חסר רכיב

משפחת ענטין

מינה ענטין לבית הורביץ, נולדה בווילנה, תרמ"ב (1882),  אין מידע לגבי תאריכי עלייה ופטירה
מאיר ענטין, בן מרים ויהושע, נולד בווהלין, רוסיה, תרמ"ב (1882), עלה לארץ 1903, תאריך פטירה – 24.4.1956 (י"ג אייר תשט"ז) 

בנותיהם: אביבה (נישאה למקס לוסטרניק), נולדה ב-1910, ציפורה (נישאה לאפרים אילין), נולדה ב-, 1913, מִרצה-מרים (נישאה לנתן אברמוביץ'), נולדה ב-1919

מאיר ענטין נולד וגדל בקובל שבפלך ווהלין, רוסיה. הוא קיבל חינוך יהודי מסורתי, סיים גימנסיה רוסית וניגן בכינור. על אף העתיד המזהיר שצפולו, נמשך לפעילות ציונית שסחפה אז רבים מבני עירו. הוא היה חבר הוועד הציוני המקומי וחסיד נלהב של הרצל.

בחשוון תרס"ד (1903) עלה מאיר ענטין לארץ ביחד עם חברו דוד ויינשטיין. בהשראת מאמריו של משה סמילנסקי , שפורסמו בעיתון "הצופה" ושדיברו בשבח עצמאותה של המושבה רחובות, הגיעו היישר למושבה רחובות. ב"שליחות מצווה" הביאו השניים סכום כסף שאספו בין חבריהם, שנועד לרשום את "פנחס נוקם נקמת ישראל" בספר הזהב של הקרן הקיימת לישראל (פנחס דאשבסקי שהתנקש באנטישמי שהסית לפרעות ביהודים). את הכסף הפקידו בבנק הציוני (אפ"ק) ביפו, וזאת הייתה אחת מעסקותיו הראשונות של ענטין.
עם עלייתם עבדו ב"מנוחה ונחלה" , החברה שייסדה את רחובות.

על פי הסיפור המשפחתי הגיע ענטין ארצה פעמיים, ובפעם השנייה הגיע עם ירושה של 120,000 רובל. בכספו רכש ענטין שטחי אדמה נרחבים ברחובות – 240 דונם – ופיתח משק חקלאי. תחילה נטע עצי פרי נשירים, אחר כך שקדים, בהמשך גפנים ולבסוף – הדרים. שנים אחר כך הפכה הקרקע לשטחי ציבור, וכיום בנויה עליה "שכונת הפרופסורים" של מכון ויצמן.

מאיר ענטין היה הרוח החיה בקרב הנוער המקומי, השתתף ובלט בפעילויות ובהצגות של להקת החובבים המקומית ושל חיי החברה והתרבות בעיר בכלל. בשנים שלפני מלחמת העולם הראשונה (1904-1903) היה מראשי הפעילים בארגון "החגיגה" בימי חול המועד פסח ברחובות. החגיגה שימשה כמעין מפגן ארצי להישגי היישוב החקלאי העברי בנפש וברכוש. כמו כן, היה שומר רוכב וראש שומרי המושבה במשך כמה שנים, וגם אחר כך היה מהפעילים בהגנת המקום והיישוב בכלל.

ב-1909 נשא לאישה את מינה בת צבי הורביץ, והם גרו בבית שבנו ברחוב יעקב, בסמוך לביתו של גורודסקי. היו זמנים שהמטעים ויבולם לא הספיקו לפרנסת המשפחה, והמשפחה נאלצה למכור חלק מאדמותיה.

מינה ענטין הייתה עסוקה במשק הבית ובחצר, וסייעה לפרנסת המשפחה במכירה של חמאה וגבינה שהכינה. בנות המשפחה - אביבה, ציפורה ומִרצה - קיבלו השכלה תיכונית במוסדות המובילים בתקופה ההיא.

מאיר ענטין עסק בפעילות ציבורית כאחד ממייסדי הבנק הראשון ברחובות, כחבר ועד המושבה ואחר כחבר המועצה המקומית במשך שנים רבות. היה ממייסדי הוועד החקלאי והפעילים בין חבריו.
נפטר ברחובות ב-24.4.1956
חסר רכיב