חסר רכיב

משפחת מדהלה (חיים וסעידה)

חיים בן שלמה מדהלה נולד בתימן, עלה ארצה ב - 1908, נפטר בשנת תשל"ב (1972)
סעידה מדהלה נולדה בתימן, עלתה ב - 1909, שנת הפטירה לא ידועה

צאצאים: משה, דוד, יהודית, מרים, אסתר, רחל, יהודה

חיים בן שלמה מדהלה עלה ארצה מתימן עם אמו וארבעת אחיו. היה מכובד מאוד הן בקרב בני עדתו והן בעיני ערביי האזור והבריטים.

נשא לאישה את סעידה ונולדו להם 7 ילדים. התגוררו בשכונת שעריים.

היה אדוק מאוד והקדיש את רוב זמנו לפעילות ציבורית: היה מנהיג לבני עדתו; הקים בחצרו בית כנסת אשר אליו באו כל בני השכונה; דאג לקו אוטובוס בשכונה; פעל למען השגת שוויון זכויות לתימנים; הוא ואשתו עסקו בפיוס בני זוג בשכונה ובסיוע לנזקקים. ביתם היה פתוח לכל ותמיד היה מלא אנשים הזקוקים לסעד ולהדרכה; היה פעיל בתחום קליטת עולים; העלה את הרעיון של קופת מלווה לתימנים ברחובות.

ב-1930 הקים את חברת האוטובוסים "המזרח" ביחד עם אברהם מזרחי. לאחר חמש שנים התאחדו עם חברת "דרום יהודה".

הוא ואשתו סעידה היו פעילים בארגון האצ"ל. פעלו רבות להשגת כספים ונשק עבור הארגון. מספרים כי בביתם היה הסליק הגדול ביותר ברחובות. לא פעם סיכנו נפשם על מנת להציל בחורים שנרדפו על ידי הבריטים. בביתם אף התקיימו אימונים לשימוש בנשק עבור השומרים.

סעידה מדהלה לבית גלוסקה, רעייתו של חיים מדהלה, עלתה ארצה עם הוריה ואחיה בשנת 1909. הוריה נהרגו כעבור זמן קצר, והיא ושבעת אחיה טופלו על ידי אחותם הגדולה.

היתה עקרת בית, מסורה מאוד לבעלה ולכל משפחתה. פעלה ביחד עם בעלה במסגרת האצ"ל ובתחומי עזרה לזולת.

בנם יהודה מדהלה, נולד ברחובות בשנת 1922. בצעירותו היה חבר בית"ר, בגיל 22 פרש מהכדוררגל, התחתן עם יהודית לבית ימיני, ונולדו להם 3 ילדים.

יהודה עבד שנים רבות בחברת אגד כנהג וכמוסכניק, ובמקביל החל לעסוק בפעילות ציבורית מגיל צעיר, כדוגמת הוריו. טיפל בעיקר בנוער של שעריים, ותרם רבות להפיכת שעריים לשכונה השקטה ביותר במרחב השפלה.

בין פעולותיו הציבוריות נכללו: ייסוד אגודת הספורט "מכבי שעריים" ביחד עם בני השכונה, אגודה שחינכה דורות רבים של ספורטאים ומאמנים ותרמה רבות לכבוד השכונה; התמודד בבחירות למועצה המקומית בראש רשימה עצמאית בשם פ"ה ("פיתוח השכונות"), ואמנם נבחר כחבר במועצה ואף מונה לסגן ראש העיר וכיועץ ראש העיר לענייני שכונות.

כאביו לפניו, נחשב אף הוא כמנהיג לבני עדתו וכ"מוכתר השכונה". היה איש חזון ומעש ועשה רבות למען הזולת. הצטיין בסבלנות, ענוותנות, דבקות במטרה, כושר התמדה.
חסר רכיב