חסר רכיב

משפחת מגן (צ'יצ'רסקי)

יצחק מגן (22.1.1902 – 1.9.1988) נולד בעיר סטופניץ, פולניה, עלה לארץ ב-1923, במסגרת העלייה השלישית
לאה מגן-שמושקין (9.1.1902 – 9.1.1976) נולדה בעיר ברדיצ'ב, אוקראינה,  עלתה לארץ ישראל עם הוריה ב-1912

לאה ויצחק מגן

לאה ויצחק מגן

הילדים:
מנחם ואהובה מגן, להם ארבעה ילדים: עמי אורית גדעון ויעל
אברהם ושרה מגן, להם שלושה ילדים: עידית מיכל ויואב
בתיה ומנפרד ווהל, להם שלושה ילדים: אבי, ישי ויובל

עם עלותו ארצה, חי יצחק בעיר חיפה ולאחר מכן עבר להתגורר במושבה סג'רה שבגליל התחתון ועבד שם כחקלאי. ב-30.4.1926 התחתן עם לאה שמושקין, שמשפחתה התיישבה בסג'רה ועסקה שם בחקלאות. לאחר מכן הם באו לרחובות והתגוררו בשכונת שעריים ובנו את ביתם בכוחות עצמם, במו ידיהם.

אביו של יצחק, דב צ'צ'רסקי, לאחר שהתאלמן מאשתו בלה, עלה לארץ ישראל ב-1926, בעקבות בנו, והתיישב אף הוא ברחובות. הוא היה פעיל בבית הכנסת "שונה הלכות" וקבור בבית הקברות הישן ברחובות.

השנים הראשונות לאחר הגעתם של לאה ויצחק לרחובות היו שנים קשות מאוד, ולאה הייתה חייבת לצאת לעבודה חקלאית ולאחר מכן לאריזת פרי הדר וכן לסחיטת מיצים בבית החרושת "יפאורה" ברחובות. יצחק עבד בחקלאות ובסלילת כבישים. לאחר מכן הוא הקים ופיתח משק בעלי חיים – פרות לחליבה ותרנגולות למכירת ביצים ובשר. ב-1940, במלחמת העולם השנייה, החל לעבוד בבניין והתמחה במקצוע הטייחות. בעבודה זאת עבד עד צאתו לפנסיה.

היה חבר בהסתדרות הכללית, וכן חבר הקרן לעובדי בניין. הוא השתתף רבות בהתנדבות ביטחונית, בעיקר בשמירות לילה, וכן גויס במלחמת העצמאות ב-1948 לגדוד המשמר מס' 1 במחוז השפלה. בשנותיו האחרונות היה פעיל בבית הכנסת הגדול שברחוב בנימין.

לאה ויצחק קבורים בעיר רחובות.
חסר רכיב